czwartek, 24 kwietnia 2014

Od czytelnika: 1982 Saab 99 GL 5speed

Tego pięknego pięciobiegowego Saaba przysłał nam Mateusz z Klasyków z polskich ulic.  Jest to model z końca produkcji w którym ładną chromowaną atrapę chłodnicy zastąpiła matowa odmiana. Poza tym jak to z Saabami z końca produkcji bywa, wygląda jak model z późnych lat sześćdziesiątych słabo maskujący  swój zaawansowany już wiek. Co nie znaczy że wygląda źle. Inną kwestią jest 5 biegowa skrzynia dostępna właśnie od roku modelowego 1982. Kiedyś dawno temu dziadek mojego kolegi pokazując nam nowiutkiego służbowego Poloneza Caro na którego przesiadł się z Malucha zachwalał że "Wiecie chłopaki, ono jest pięciobiegowe". Piękne grzybowe podejście. Ogólnie strasznie urzekające są te emblematy 5speed na autach z późnych lat '80. Szkoda że teraz nie robią na przykład Passatów albo Cytryn C5 z emblematami 6speed. Było by takie fajne retro nawiązanie.





13 komentarzy:

  1. Teraz to Passaty musieli by robić z emblematem 7-speed ;) A SAAB cudny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałeś go, chodząc po Wawrzyszewie? Ja miałem jeszcze farta, bo obok akurat sobie gościnnie przyjechał Maluch '79 z Wołomina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wawrzyszew??? Kurdeż no, nie widziałem :-(

      Usuń
    2. Żeby nie było, też mam fotkę wspomnianego Maluszka '79 ;-) Zrobiona w tym samym miejscu, ale akurat nie wtedy, co Saaba. Do Kolegi Basisty: SchAAB stoi zaraz pod długim blokiem przy Szekspira, zaraz za Lukoilem przy skrzyżowaniu Sokratesa/Kasprowicza

      Usuń
    3. To on stoi na Wawrzyszewie??? I ja od dwóch lat go nie zauważyłem??? No ładnie się schował :)

      Usuń
    4. Ja z końcem maja będę w końcu "wolnym" człowiekiem, więc jak chcesz, możemy się umówić kiedyś na koneserskie zwiedzanie Wawrzyszewa i Chomiczówki ;-)

      Usuń
    5. O ile jeszcze coś znajdziecie nieodkrytego :D Mogę się dołączyć jak coś!

      Usuń
    6. O ja też pod koniec maja powinienem mieć więcej czasu to możemy coś takiego zorganizować

      Usuń
  3. Jeśli te tablice są plastikowe to jeździ po naszych drogach od połowy lat 80. Porządne gaźnikowe żelastwo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć,

    Staram się przywrócić blask podobnej sztuce i nie ma innej opcji musicie mi pomóc w namierzeniu namiarów na właściciela tego ze zdjęć:)

    Czy ktoś z Was mieszka w pobliżu żeby sprawdzić czy jeszcze tam stoi?

    Zapraszam
    http://saab99gl-regeneration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń