Ten specjalny model Mustanga,wyprodukowany w ok. 8000 egz., został zaprojektowany by konkurować z nowym Chevroletem Camaro wprowadzonym na rynek przez GM. Mustangi Boss 302 ścigały się w amerykańskich rajdach Trans-Am czy australijskich wyścigach serii ATCC (w których na 151 startów zanotował 101 zwycięstw). Nazwa "Boss" została mu nadana, przez projektanta
Larry'ego Shinode, na cześć szefa firmy Ford Semona Kundsona który, ściągnął Shinodę z GM do Forda. Ten konkretny egzemplarz spotkany przeze mnie pod budynkiem ITI na Sadybie jest w doskonałej kondycji i na tle zwykłych wozów wygląda jak przybysz z kosmosu.Widać że mimo codziennego użytkowania (dzisiaj widziałem go znów niedaleko placu Konstytucji) właściciel o niego dba. Ciekawe tylko czemu ma elbląskie blachy? Czyżby w stolicy był tylko z kilkudniową wizytą?
Mógł go również dopiero co kupić i nie zdążył jeszcze przerejestrować :)
OdpowiedzUsuńMam nadzieje bo takich klasyków nigdy mało w Wawie
OdpowiedzUsuńTo łódzkie blachy,a nie elbląskie!
OdpowiedzUsuńŚwięta prawda. Podziałałem na zasadzie "nie znam się to się wypowiem", sorry :)
Usuń