wtorek, 7 stycznia 2014

1987 Nissan Bluebird U11 Sedan

Kiedy ten Nissan wylądował ostatnio na Pobliskiej Ulicy mocno się zdziwiłem bo myślałem że robili ten model tylko w kombi i liftbacku. Ponieważ Michał spotkał go w, że tak to ujmę "moich rejonach" to postanowiłem go poszukać (Nissana, nie Michała :) Tak więc wybrałem się na polowanie. Skręcając z al. KEN w małą osiedlową uliczkę odruchowo spojrzałem w lusterko wsteczne. A tam...zielony charakterystyczny ryjek i tablice WZU! Zaparkowałem na pierwszym wolnym miejscu i lecę złapać właściciela zanim zamknie wóz i zniknie.

 Udało się. Sympatyczny starszy pan nieco się spieszył ale znalazł chwilę żeby opowiedzieć mi o aucie. Jest to rocznik 1987 (Nissan, nie starszy pan...), Bluebird typu U11. Pan jest drugim właścicielem, pierwszy jeździł podobno tylko 5 lat (co jest o tyle ciekawe że obecne tablice są z 1997 roku, jak to możliwe skoro wg swojej opowieści pan kupił go w 1992 roku?).
 Podobno silnik prawie wogóle się nie psuje bo, cytując "to Nissan, wie pan, japończyk...". Za to nadwozie...to inna, rdzawa historia. Grzybopatenty aż wylewają się z tego auta.


 Szyberdach przyklejony taśmą klejącą, pokłady szpachli i lakier tu i ówdzie pacnięty farbą z pędzla tylko dodają mu uroku.
 Podobnie jest we wnętrzu gdzie główną rolę grają pokrowce na fotele z folii budowlanej. Myślę że gdyby wybrał się na przyszłoroczne Nity to wzbudziłby spore zainteresowanie...

3 komentarze:

  1. Jak ja go oglądałem jakoś to nie widziałem tych szpachli i taśmy. Ale jeżdżą o wiele gorsze padaki. Mój kolega kupił czerwonego Bisa ze Stegien (może kojarzysz, na tablicach WXD) i zastosowane w nim patenty na rdzę wręcz przywołują oczopląs, a to jest m.in. naklejanie taśmy na rdzę i potem pomalowanie jej pod kolor nadwozia. A pod taśmą ruda chrupie jeszcze bardziej i teraz można kluczykami dziury robić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A Anglii jeździ tego jeszcze sporo. Ale podobnie jak Ty myślałem, że nie robili sedana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten Bluebird to wersja T12 a nie U11. U11 były bardziej kanciaste. Widać, że listwa na klapie jest od modelu T72, czyli nieco nowszego- powinna być bardziej płaska A uwierzcie mi, że wiem co mówię bo jestem pasjonatem tego modelu i posiadałem U11, a obecnie mam Bluebirda z oznaczeniem T72. Pozdrawiam, stefino nissanzone.pl

    OdpowiedzUsuń