sobota, 9 lutego 2013

Part 2 of 2: 1982 Citroen BX 16






Ciekawy przykład francuskiej myśli technicznej z początku lat 80. Taki BX zapewniał komfortową podróż francuskim rodzinom ze względu na najnowocześniejsze (ówcześnie) zawieszenie hydropneumatyczne używane wcześniej między innymi w modelach CX i GS. Polegało ono mniej więcej na tym że rolę resorów pełni sprężony gaz (najczęściej Azot). Taki typ zawieszenia ma tą zaletę że zmniejsza wpływ obciążenia na zachowanie samochodu i zachowuje stały prześwit. Naprawdę ciekawe rozwiązanie. Pytanie tylko czy Francuzi byli w stanie zrobić je na tyle dobrze by działało i było niezawodne. Jakoś w to wątpię...

4 komentarze:

  1. Akurat zawias - pod warunkiem przestrzegania zaleceń serwisowych - był dość niezawodny. Te auta po prostu nie tolerują niefachowej obsługi, ale jeśli ktoś chce i umie o takiego dbać, to... po prostu jeździ.

    A ten egzemplarz stoi od lat na Racławickiej. Pojawił się zresztą i u mnie. Ktoś zaniedbał...

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda akurat on tam stoi od czasów kiedy chodziłem jeszcze obok do podstawówki jakiś miliard lat temu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie stoi tam już od ponad roku ... :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A tam stylu to calibra stala jeszcze

    OdpowiedzUsuń