W 1977 roku FSR nawiązała współpracę z Filią Politechniki Łódzkiej w Bielsku-Białej. Jej celem było zastosowanie w Tarpanie samoczynnie działającej mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego w tylnym moście. Tak powstała ulepszona wersja tej klasyki polskich pojazdów ciężarowo-terenowych. Produkowano ją do 1995 roku.
Jeden z fajniejszych samochodów w Polsce ;) - swego czasu chciałem go mieć - jednak brak zaplecza (przynajmniej garaż w którym można by sobie dbać o takie cudo ) zniwelował zamiary :(. Szkoda. Patrząc na ten egzemplarz żałuję że jednak nie dałem ponieść się fantazji.
OdpowiedzUsuńTo jakiś ciekawy człowiek ma tego Tarpana. W cieplejsze dni w tym miejscu można jeszcze spotkać czerwoną Syrenę 105 Cabrio ;-)
OdpowiedzUsuńZnaaam ją. Widziałem ją kiedyś przejazdem na Kruczej ale nie zdążyłem sfocić...
Usuń